Flextur

Flextur er et tilbud til alle. Med Flextur bliver du kørt fra adresse til adresse, når du har behov for det. Du kan blive kørt alle ugens dage mellem kl. 6-23, og i nogle områder, kan du også bestille ture til om natten. Fra 1. juli 2024 kan du benytte Flextur døgnet rundt i hele Nordjylland.

Videoguide

Bestil Flextur

Opret dig som bruger på NT.Flextrafik.dk . Så kan du bestille din tur, når det passer dig. Du får ovenikøbet rabat, når du bestiller online.

Når du er oprettet, kan du også bestille dine ture i Flextrafik app, som du kan få, hvor du plejer at hente dine apps.

Opret dig på NT.Flextrafik.dk

Du kan også bestille Flextur ved at ringe til os på telefon 99 34 11 34 alle ugens dage kl. 8-18.

Godt at vide

Om Flextur

  • Du kan bestille din Flextur senest 2 timer før ønsket afhentning og tidligst 14 dage før. Der er dog særlige regler og bestillingsfrister for kørsel i julen og til nytår.
  • Hvis vi ikke kan hente dig på præcis det ønskede tidspunkt, bliver det højst 15 minutter før og senest 60 minutter senere. Du får oplyst, hvornår vi kan hente dig, ved bestilling.
  • Hvis du skal nå et tog, en lægetid eller lign. til et bestemt tidspunkt, skal du bare oplyse det, når du bestiller turen. Så planlægger vi turen, så vi er sikre på, at du ikke kommer for sent.
  • På rejsedagen skal du være klar til at køre fra 5 minutter før det aftalte tidspunkt. Trafikken kan drille, så vi kan være op til 15 minutter forsinkede.
  • Hvis du har et fast behov for Flextur, kan du lave en fast aftale ved at ringe til os.
  • I Brønderslev Kommune kan du benytte Flextur hele døgnet. Fra 1. juli 2024 kan du benytte Flextur i hele Nordjylland hele døgnet.

Yderligere information

Flextur er en moderne form for kollektiv trafik, hvor du kører sammen med andre, der skal samme vej. I kører muligvis en omvej for at hente eller aflevere andre. Derfor tager turen som regel længere tid, end hvis du kørte i en privat bil.

Flextur skal have startadresse i Region Nordjylland og slutadresse i Region Nordjylland eller Region Midtjylland. Du kan køre fra og til enhver adresse, der opfylder disse krav.

Du kan bestille Flextur på NT.flextrafik.dk, i Flextrafik appen eller ved at ringe til os.

Før du kan bestille Flextur på NT.flextrafik.dk eller i Flextrafik appen, skal du oprette dig som bruger. Det gør du på NT.flextrafik.dk.

Prisen for en Flextur afregnes pr. kilometer og afhænger af, hvilken kommune og hvilket tidsrum du rejser i. Du kan se priserne på kortet. Du får oplyst prisen på din rejse ved bestilling.

Starter eller slutter din rejse i et område med lav takst, afregnes hele turen efter lav takst.
Rejser du internt i et område med høj takst eller fra et område med høj takst til et andet område med højst takst, afregnes hele turen efter høj takst.

Aktuelle priser
Priserne er gældende fra 21. januar 2024

Takstkort for Flextur

Gratis at medbringe børn
Du kan tage op til to børn under 12 år med gratis. Hvis du gør det, skal du bestille turen pr. telefon.

Hvis du er oprettet som bruger på NT.Flextrafik.dk eller i Flextrafik appen, kan du også se prisen ved at lave en bestilling. Husk at afbestille turen, hvis du kommer til at gøre bestillingen færdig uden at skulle bruge den.

Du betaler med betalingskort ved bestilling i Flextrafik appen eller på nt.flextrafik.dk

Hvis du bestiller pr. telefon, skal du betale i vognen. Du kan betale med de fleste betalingskort eller med kontanter. Betalingen skal ske ved afhentning. Hav altid lige penge med, hvis du betaler kontant, for chaufføren har kun et lille beløb med i byttepenge.

Hvis du bestiller din Flextur på NT.flextrafik.dk eller i Flextrafik appen, får du 10 % rabat på turen.

Hvis du ikke skal bruge din bestilte tur, skal du huske at afbestille den.  

  • Afbestil på nt.flextrafik.dk eller i Flextrafik appen, hvis du har bestilt turen der.
  • Ring til os på telefon 99 34 11 34, hvis du har bestilt turen pr. telefon.

Ved afbestilling mere end 2 timer før det planlagte tidspunkt for afhentning, får du pengene tilbage for turen.

Hvis der er mindre end 2 timer til afhentning, vil vi stadig gerne vide det, hvis du alligevel ikke skal med. Ring til os på telefon 99 34 11 34. Så slipper chaufføren og de andre i bilen for at køre en forgæves omvej efter dig.

Hvis du bruger hjælpemidler som fx. rollator, kørestol eller lignende, kan de også medbringes på din Flextur.

På rejsedagen skal du være klar til at køre fra 5 minutter før det aftalte tidspunkt for afhentning. Trafikken kan drille, så vi kan være op til 15 minutter forsinkede.

Hvis du ikke er klar til at køre, når vognen kommer, eller hvis chaufføren ikke kan finde dig ved adressen og heller ikke kan komme i kontant med dig, kommer du til at hæfte for turen. Det gør du også, hvis du ikke afbestiller turen senest 2 timer før det aftalte tidspunkt for afhentning.

Hvis din Flextur ikke er kommet senest 15 minutter efter det aftalte tidspunkt for afhentning, skal du kontakte os på telefon 99 34 11 34.

Hvis Flexturen bliver mere end 35 minutter forsinket ift. det aftalte afhentningstidspunkt, kan du benytte vores Rejsegaranti. Det betyder, at du kan bestille en almindelig taxa eller få en til at køre dig og få udgiften refunderet. Det kan du gøre her. [link til siden om rejsegaranti]

Rejsegarantien dækker ikke fly -, færge- eller togbilletter. Rejsegarantien dækker heller ikke hotelophold og lign.

Når du bestiller, skal du oplyse, hvor mange I er. Vi har plads til maksimalt 6 personer pr. vogn og tager imod bestillinger på maksimalt 18 personer i alt.

Du må medbringe bagage svarende til en stor kuffert plus en lille taske, som du kan have på skødet. Husk at oplyse det ved bestilling, hvis du har bagage med.

Cykler kan ikke medbringes i Flextur.

Du kan medbringe en barnevogn/klapvogn, når du rejser med et barn. Husk at oplyse det ved bestilling, hvis du har en barnevogn eller klapvogn med.

Hvis dit barn skal sidde i en autostol eller på en selepude på turen, skal du selv medbringe den og sikre dig, at dens muligheder for bespænding overholder gældende lovkrav.

Førerhunde, servicehunde og små dyr i tasker/bokse kan medbringes. Det er gratis.

Med en “trappetjener” (trappemaskine) kan vi hjælpe dig op og ned af trapper, hvis du er dårligt gående eller er kørestolsbruger. Trappetjeneren kan kun bruges til sammenklappelige og manuelle kørestole.

En trappetjener koster 250 kr. ekstra pr. tur i egenbetaling.

Hvis der er behov for en trappetjener, skal du bestille den senest et døgn og tidligst 14 dage før afgang. Du kan ikke bestille en trappetjener til den 24. og 31. december.

Hvis du har brug for kørsel den 24. og 31. december 2023, skal du bestille din kørsel på telefon 72 48 92 48 kl. 8.00-18.00 i et bestemt tidsrum fra medio til ultimo november.

Vi opdaterer dette afsnit med tidspunktet for 2024 i løbet af efteråret.

Ved bestilling får du oplyst, hvornår vi kan hente dig ift. det ønskede tidspunkt.

Du skal være klar til at køre fra 30 minutter før det aftalte tidspunkt på rejsedagen.

Telefonerne er lukket den 24. december. Alle øvrige dage er de åbne fra 8.00-18.00